Have an account?

luni, 21 februarie 2011

singuratate

Când eram mic… voiam să mă fac Dumnezeu. Dar nu realizam cât de greu este să iubeşti şi să fii întotdeauna singur. Si daca stai sa te gandesti mai bine numai singurătatea îţi poate aduce profund împlinirea. Si nu e chiar atat de greu sa fii singur in lumea asta mizerabila. E o lume in care prietenii sunt toti plecati din cauza saraciei. O lume in care femeia cauta cercul auriu pe o farfurie, o lume in care barbatul nu mai e capul familiei. Ce inseamna familie in ziua de azi? chiar nu stiu. Dar iti gasesti comfort spiritual in cateva vicii... poate nu cele mai rafinate. Un pahar face cât mai multe guri de femeie. Un fum face mai mult decat o ultima suflare.
Am învăţat să iau totul de la început. Primul cuvânt a fost amintire. Din asta traim toti si cu asta ne hranim sufletul. În fiecare om este captivă o fiară care se hrăneşte cu gânduri. Traim toti in intuneric. 
Întunericul nu este decât un paradis cu luminile stinse în care oamenii-şi strigă pe nedrept izgonirea.
Dumnezeu nu tace niciodată... se face că plouă. Si ploua torential peste lume, cu lacrimi cat un bulgare de zapada. Dar cui ii pasa? Nu mai suntem in stare nici macar sa plangem.
Ramas singur, doream sa fiu cu altii. Fiind cu altii, nereusind sama integrez in atmosfera,  preferam sa raman singur.
Unii dintre noi isi pun capat zilelor. Cu motiv, sau fara... a cui e vina? 
Si sincer sa fiu... nu merită să te sinucizi pentru că întotdeauna o faci prea târziu. Moartea cea mai adanca si mai organica este moartea din singuratate, cand insasi lumina este un principiu de moarte. Si culmea... singurul animal care poate suferi pentru ceea ce nu este... este omul.
Pentru cei fericiti dintre noi nu stiu ce sa zic. Fericirea a trecut repede prin viata mea. Am urmat-o. Si am adormit in bratele ei. Cand m-am trezit eram singur. Singuratatea este pretul pe care trebuie sa-l platim ca ne-am nascut in aceasta perioada moderna, atat de plina de libertate, de independenta si de propriul nostru egoism. 
Singuratatea este cea mai profunda realitate a naturii umane. Omul este singurul care realizeaza ca e singur.
Spune-mi, ce mai spui când nu mai e nimic de spus?

2 comentarii:

  1. Sa ma mut la marmacie...frate hai ca ai ziso bine. Desi singuratatea este cauzata doar de alegerile pe care le facem zilnic. Eu stiu cel mai bine crede-ma...dar nu e nimic ce nu pot rezolva cativa prieteni ingeniosi cu un ananas, un tub de pix si ceva verde :)))))))

    RăspundețiȘtergere